ثبت سفارش

یاورنت شهریور ۲۵, ۱۴۰۲ 0 دیدگاه ها

قدم اول برای درآمد پایدار و ایجاد مشتری وفادار ثبت سفارش مشتریان هست.

لازمه قبل از شروع سفارش، به مشتری فرم ثبت نام رو بدیم، بعد از اینکه تکمیل کرد و تحویلمون داد، سفارشش رو انجام بدیم.

ثبت سفارش

ثبت سفارش


عنوان سفارش:

مشخص کنید چه کاری برای مشتری می خواین انجام بدید یا انجام دادید.

+ اگه اون کار در لیست نبود، از مدیریت عنوان ها اضافه کنید.

+ دقت کنید، مشتری های شما براساس همین عنوان ها دسته بندی میشن.


شماره موبایل:

شماره همراه مشتری را وارد کنید.

+ از دریافت مستقیم شماره همراه تا حدامکان خودداری کنید.

+ احتمال عدم ارائه شماره همراه یا شماره همراه اشتباه توسط مشتری یا وارد نمودن اشتباه آن توسط خودتون در دریافت مستقیم شماره، بیشتر هست.

+ در زمان شلوغی احتمال عدم دریافت شماره همراه مشتری به حداکثر می رسه و این به ضرر شماست.

+ توصیه میشه جهت ثبت صحیح و دقیق، شماره همراه مشتری رو از روی فرم های ثبت نام وارد کنید.

+ امکان ثبت شماره همراه از روی فرم ثبت نام در هر زمانی وجود دارد.


نام و نام خانوادگی:

نام و نام خانوادگی مشتری را وارد نمائید.

+ اگر مشتری قبلا از شما خدمات گرفته باشه، نام و نام خانوادگی به صورت خودکار تکمیل میشه.


وضعیت انجام:

سفارش مشتری را انجام داده اید یا هنوز انجام ندادید؟

+ سفارش های انجام نشده رو می تونید از قسمت مدیریت سفارش، مشاهده و انجام دهید.


وضعیت پرداخت:

مشتری هزینه خدمات رو پرداخت کرده یا پرداخت نکرده؟

+ سفارش های پرداخت نشده رو می تونید از قسمت مدیریت سفارش، مشاهده و انجام دهید.


ارسال پیامک ثبت سفارش:

برای سفارش های انجام شده پیامک روند سفارش و سایر اطلاعات کسب و کارتون ارسال میشه.
+ توصیه میشه فعال باشه.
+ در صورت غیرفعال بودن این گزینه، به صورت پیش فرض پیامک ثبت انجام سفارش برای مشتری ارسال نمی شه.
+ در صورت غیرفعال بودن این گزینه کانال اطلاع رسانی، اطلاعات واریز وجه، آدرس و تلفن برای مشتری پیامک نمی شود.

ارسال کانال اختصاصی:

در پیامک ثبت سفارش، لینک کانالتون برای مشتری ارسال میشه.
+ توصیه میشه فعال باشه.
+ در صورت غیرفعال بودن این گزینه، به صورت پیش فرض کانال اطلاع رسانی برای مشتری ارسال نمی شه.

ارسال اطلاعات واریز وجه:

در پیامک ثبت سفارش های پرداخت نشده، اطلاعات واریز وجه برای مشتری ارسال میشه.
+ توصیه میشه فعال باشه.
+ در صورت غیرفعال بودن این گزینه، به صورت پیش فرض کانال اطلاع رسانی برای مشتری ارسال نمی شه.

ارسال آدرس:

آدرس تون به پیامک ثبت سفارش اضافه و برای مشتری ارسال میشه.


مبلغ کل سفارش:

هزینه کل سفارش چقدر شده؟

+ برای سفارش های پرداخت شده مبلغ سفارش الزامی نیست.


پیش پرداخت:

مشتری چقدر پیش پرداخت داشته؟

+ برای سفارش های پرداخت شده،  پیش پرداخت الزامی نیست.


مانده حساب:

پیش پرداخت مشتری از مبلغ کل سفارش کسر و مانده حساب به صورت خودکار نمایش داده میشه.

+ برای سفارش های پرداخت شده، مانده حساب باید صفر باشه.


#اطلاعات بیشتر

شماره تلفن اظطراری:

اگه مشتری شماره اظطرای برای سفارش اعلام کرده بهتره اینجا ثبت کنید.

توضیحات:

شما می توانید توضیحات تکمیلی خودتون یا مشتری رو در این قسمت بنویسید.

 


# یکی از تصورات اشتباهی که کاربران در شروع و هنگام مواجهه با ثبت سفارش دارند اینه که کلیه اطلاعات رو باید ثبت کنند.

+ فقط کاری که انجام دادین و شماره موبایل رو ثبت کنید.

+مشتری اطلاعات رو در فرم ثبت نام برای شما نوشته و نباید به صورت مسقیم اطلاعات رو از مشتری بگیریم.

 

1-نحوه ثبت سفارش انجام شده و پرداخت شده:

برای ثبت سفارش هایی که مشتری هزینه اون رو رو پرداخت کرده و شما سفارش رو انجام دادین فقط عنوان سفارش و شماره موبایل الزامی هست.

 

2-نحوه ثبت سفارش انجام شده و پرداخت نشده:

برای ثبت سفارش هایی که مشتری هزینه اون رو پرداخت نکرده و شما سفارش رو انجام دادید فقط عنوان سفارش و شماره موبایل و مبلغ کل و پیش پرداخت وارد کنید.

+ بهتره در صورت مشخص بودن هزینه خدمات، کل مبلغ رو از مشتری دریافت کنید.

+ اگه مبلغ کل سفارش مشخص نیست به عنوان پیش پرداخت از مشتری مبلغی دریافت کنید.

+ برای سفارش هایی که از کارت شخصی پرداخت داشتید، حتماً این مبالغ رو به علاوه مالیات اون از مشتری دریافت کنید.

+ سفارش های پرداخت نشده رو می تونید از قسمت مدیریت سفارش، مشاهده یا ویرایش کنید.

 

3-نحوه ثبت سفارش انجام نشده و پرداخت شده:

برای ثبت سفارش هایی که مشتری هزینه اون رو پرداخت کرده و شما سفارش رو انجام ندادید فقط عنوان سفارش و شماره موبایل رو وارد کنید.

+ سفارش های انجام نشده رو می تونید از قسمت مدیریت سفارش، مشاهده یا ویرایش کنید.

+ در صورتی سایتی مشکل دار هست به مشتری اطلاع و اعلام بشه که روند سفارش رو از طریق پیامک اطلاع رسانی می کنید و نیازی به تماس و پیگیری مشتری نیست.

3-نحوه ثبت سفارش انجام نشده و پرداخت نشده:

برای ثبت سفارش هایی که مشتری هزینه اون رو پرداخت نکرده و شما سفارش رو انجام ندادید فقط عنوان سفارش و شماره موبایل رو وارد کنید.

+ بهتره در صورت مشخص بودن هزینه خدمات کل مبلغ رو از مشتری دریافت کنید.

+ اگه مبلغ کل سفارش مشخص نیست به عنوان پیش پرداخت از مشتری مبلغی دریافت کنید.

+ برای سفارش هایی که از کارت شخصی پرداخت داشتید، حتماً این مبالغ رو به علاوه مالیات اون از مشتری دریافت کنید.

+ سفارش های پرداخت نشده رو می تونید از قسمت مدیریت سفارش، مشاهده یا ویرایش کنید.

+ در صورتی سایتی مشکل دار هست به مشتری اطلاع و اعلام بشه که روند سفارش رو از طریق پیامک اطلاع رسانی می کنید و نیازی به تماس و پیگیری مشتری نیست.


 

فیلم آموزشی ثبت سفارش